Bakgrund

måndag 19 november 2012

Kaffeburk & tändsticksask

Här har jag hjälpt min pappa att göra en kaffeburk till en 50-årig jubilar i den "falska metalltekniken". 
Meningen var från början att den skulle användas som "kuvert" för att stoppa ett ark med alla namn på de som gemensamt var med & uppvaktade men det blev visst inte riktigt så sen...


Helst skulle det finnas en häst med på burken och till slut lyckades jag få tag i en person som kunde hjälpa mig med det via en facebookgrupp :-)


Namnen på jubilarens kära hästar står på locket..;





 
          
 Han beställde även en tändsticksask med hästnamnen på...


Den vackra hästcharmen har jag fått av snälla Carola


Undersidorna på båda alstren är likadana...


Andra alster som jag har gjort i denna teknik hittar du HÄR under etiketten aluminiumtejp & HÄR så finns det en bra beskrivning på hur man jobbar med tekniken.

Gjorde även en namnskylt till scrapträffen i helgen med denna teknik som jag ska fota & lägga upp snart. Där har jag även testa att göra egna metallblommor som jag sen dekorerat med så titta gärna förbi snart igen :-)

~ Tack för titten! ~

10 kommentarer:

Lisa-olsi sa...

Snygga!
Riktigt tuffa alster,
du har satt dit många fina detaljer.
Det blir jättetrevliga presenter.
Ha det gott!
Kram

Gittans Pysselsida sa...

Ojoj...så jättefina saker....!!
Kram Inga

Margareta sa...

Åååh vilka läckra !!!!
Måste nog ta fram den där metalltejprullen!!!! Tack för inspirationen!
Kram!

Louise sa...

Wow så snygg och vilket jobb du lagt ner. Det är defenitivt den snyggase metall alster jag sett.
Kram kram Louise

Agneta Lundbäck Sjölin sa...

Urläcker burk och ask...
kram
Agneta

Unknown sa...

Riktigt snyggt,
visst är det kul att jobba med metall tejp !!
Kram Elin

Carolas lilla Vrå sa...

Superfina saker ! Härliga detaljer.insirerad nu :)

onkis sa...

Riktigt snygga och tuffa alster!
Men många fina detaljer.
Det blir jättebra presenter.
Ha det gott!
Kram

Erika Strömberg sa...

Ojojoj! Vad snyggt.. och rörd blev jag med... min älskade häst som jag växte upp med hette också Cindy!

Härliga detaljer och fina effekter har du fått till!
Kram!

Stephi sa...

oj vilket hästjobb, verkligen effektfullt