Bakgrund

tisdag 11 juni 2013

Student x3

Jag fick beställningar på chokladkort till 3 st studenter.
Det var inte samma beställare så jag gjorde det lite enklare för mig & lät korten gå i samma stil.


Första killen gillade cello & gitarr så där passade Bildmålarnas fina papper med noter bra.
Ett par charms i form av en not & gitarr hittade jag hos Frulansdesign på facebook.


Kille nr 2 fick jag veta gillade golf & innebandy.


Hittade även golfaren hos Frulansdesign.
Alla korten fick blommor , blad & kugghjul gjorda i falsk metallteknik.


Sist men inte minst har vi killen där jag inte fick några speciella saker att ta fasta på - jag tänkte då kort & gott att han såklart är en riktig stjärna som har fixat sina studier :D
Stjärncharmsen har jag hittat på Papermums lagerhylla & de utstansade pappersstjärnorna kan jag tacka Cattie för ;-)


Insidorna blev lite olika, till detta gjorde jag eget mönsterpapper med hjälp av textstämpel från Magnolia & studentmössa från Stämpelkällan. 


Tack för titten ~ Ha det bäst!

11 kommentarer:

Lisa-olsi sa...

Vilka härliga små kort :)
Många tuffa och fina detaljer.
Ha det gott!
Kram

Outi sa...

Hej Annelie!
Länge sen jag tittade in här. Hoppas allt är bra med dig. Själv känns det som att jag håller på att jobba ihjäl mig, men min semester börjar efter midsommar, så då ska jag besöka mitt pysselrum igen ;-)

Jättefina chokladkort! Smart att göra dem i samma stil, de är ju lika fast ändå olika :-) Kul charms du hittade. Ska kolla in länkarna.

Ha det bäst!
Kram, Outi

onkis sa...

Verkligen läckra chokladkort,
va glada dom ska bli som får dom.
Kram & ha en bra dag!

Carolas lilla Vrå sa...

Läckra kort. Du är ju verkligen drottningen av metallblommor :) Väldigt inspirerande. Tror jag vet hur jag ska komma vidare med mitt album nu... Tack för inspirationen..igen ;)

cissi sa...

Jätteläckra kort, gjorde likadant igår och gjorde tre ungefär likadana kort. Är så mkt lättare då.

Camilla sa...

Härliga kort,,gillar stämplingen på insidan med!

Kram

Linnea sa...

Jättesnygga chokladkort!! Kul att du utgick från samma modell, men att korten i slutändan blev unika med hjälp av fina och välgenomtänkta detaljer!! :)

Kram

Ulla sa...

Häftiga chokladkort till studenterna.
Kram Ulla

Katarina sa...

Vilka tuffa och fina studenkort. Det passar med falska metallblommorna till killarna. Kram K

Cattiegirl sa...

Åhhh så läckra kort! Och de utstansade stjärnorna sen! ;-)))))
Hur får du blommorna så där läckert bronsfärgade?
Kram
//Cattie

Jasmine sa...

Fina! Ibland behöver det inte vara så komplicerat. Dessutom tycker jag själv att det är himla roligt att göra kort i samma design men i olika färger. :)
Kram