Bakgrund

måndag 5 november 2012

Grattis Oliver!

For a short resumé in English please scroll down to the bottom of this post- or use the translate button on the left.

Idag är det min systersons födelsedag, stort Grattis Oliver på 8-årsdagen!

Jag såg att Cattie hade gjort ett så snyggt & finurligt kort och tänkte att ett sånt skulle passa Oliver perfekt, han är nämligen ett blivande skateboard-proffs :)


Hittade den tuffa stämpeln "Skater Ian" (fr The Greeting Farm) inne hos HC-design - vilket är en ny shop för mig men dit lär jag absolut återkomma, verkligen kanonbra service *gillas massor*

Tegelväggen är stämplad & infärgad med distresser.
Det gröna pappret tror jag att jag har köpt på Panduro för evigheter sen.
Stjärncharmsen kommer från Papermum´s lagerhylla & metalltagen är en sparad klädetikett :)


Som sagt ett finurligt kort var det som Cattie hade hittat på & det finurliga är att man använder sig av magneter så att Ian kan åka runt lite som man vill :)
Jag gick "all in" och fäste övningskörningsskylt över hela bakstycket...  - & pooff...där föddes den nya idén till att det fick bli ett "tavelkort" för det blev ju förstås ganska tungt med så mycket magnet.
Klädde in en pannå som jag monterade kortet på.


Fäste ett par mindre magneter på baksidan av Ian så att han kom "upp" lite & blir lättare att flytta.


I´ve got the idea for this project from the talented Cattie!
The brick wall is stamped and coloured with distress inks.
I put magnet all over the back of the paper and 2 smaller ones on the back of Skater Ian (fr The Greeting Farm) so that he can skate where ever he wants ;)

I´m entering these challenges:

Scrapperiket - Utfordring 61: Mann/gutt

The Greeting Farm Blog - FFF: Stamp Your Own Background

Anonyme Scrappere - Utfordring # 53: Metallpynt/Charms 
(har även använt embossingpulver på Grattistexten)

The Paper Shelter - Anything goes

Take care & Ha det bäst!

12 kommentarer:

Lisa-olsi sa...

Tufft!
Ett härligt kort med
finurlig lekfunktion :)
Fint stämplad mur.
Ha det gott!
Kram

cissi sa...

Vad fränt och smart idé som ni kom på.

Cards By MI sa...

Smarta du! Läcker ramp för att skata på. Förstår att det blev lite tungt. Superläckert! Så varför är du inte med på The Paper Shelter utmaningen också när du ändå är igång? :) Anything goes
Kramar
Marie

Carina sa...

Läckert kort:)

unni's scrappeboble sa...

Sporty herlig kort :)
Tusen takk for at du deltar på utfordringen vår :)

Unni
Scrapperiket

Majsan sa...

Men jösses vilket läckert och tufft kort, gillar massor :)

KRAM MAJSAN

Cards By MI sa...

Smart! Som sagt ditt kort är megasmart och hur kul som helts. Perfekt för en liten skatare. Tack för att du deltar hos oss in the Paper Shelter utmaningen. (Hur konstigt lät inte det)jaja...:)
Kramar
Marie

Eileen sa...

What a great card for a boy. Love the idea of the magnet behind the backing paper. Great design and layout too.
Thanks for joining us at The Paper Shelter 'Anything goes' challenge and good luck
Eileen x

Eva sa...

Himla läckert, kreativt och finurligt kort!
tycker Eva

Cattiegirl sa...

Hej! Kortet var superfint och jag rodnar ju bara jag läser ditt inlägg! Verkligen gulligt av dig att hänvisa till lilla mej, även om jag inte kan ta åt mig hela äran - har sett nåt liknande på nätet för länge sen, men det blir ju lätt så. Man inspireras å inspirerar - det stora glädjen med den här hobbyn!
Massor kramar
//Cattie

Anonym sa...

Kan meddela att pojken är glad för sitt kort och även hans mamma tycker det är superfint. Häromdagen beundrade vi hans fyraårs-kort. Kanske enda problemet med att ha en så duktig scrap-syster...man kan ju aldrig göra sig av med korten för de är så fina!

Jasmine sa...

Verkligen snyggt gjort! Du har åstadkommit ett resultat som du har all rätt att vara stolt över. Roligt att se!

Svar: Tack för att du berömde min tag. :)

Kram