Bakgrund

söndag 15 april 2012

Julkort x 2

Tro´t den som vill, men denna veckan har jag gjort, inte bara ett, utan hela två stycken julkort, det ni!
Har faktiskt lite svårt att tro på det själv ;-)
Har dessutom provat på att göra min första Noblesse-ask men den får ni se en annan gång.

Hos "Ett julkort i veckan" skulle man denna gång göra ett kort efter en skiss & så här blev mitt:


Motivet kommer från ett klippark från 3ndypapir & mönsterpappret från ett 6"-block från BoBunny som jag hade turen att vinna inne hos Mim för ett bra tag sen.

Skissen man skulle jobba efter ser ut så här:


Och så till mitt andra julkort. Där fastnade jag för att göra utmaningen för vecka 5 (jag ligger ju många kort efter..) som var att göra ett julkort i färgerna blått, vitt & rött och det blev så här:


Var visst fortfarande lite inspirerad av skissen ;-)
Motivet kommer från samma klippark som ovan och text & mönsterpapper från Maja Design.


Fick mig en väldigt trevlig överraskning då jag nu, när jag hämtade länkar, fick se att jag hamnade på en mycket hedrande 2:a plats med mitt blåa "fjärilsjulkort" 
Jättekul :-)

Tack för titten & Ha det bäst!

17 kommentarer:

Anne sa...

Så fine julekort! :)
Det øverste var helt nydelig, såå fint med banneret. Flott med hjerte og herlig motiv på nr. 2.

Klem, Anne.

Lena sa...

Hej Annelie!
Beundrar dig som har inspiration till att göra så fina julkort nu. Dom är verkligen snygga och fint dekorerade. Grattis till 2,a platesen. Ha det gott. Kram Lena

onkis sa...

2st fina julkort,
bra gjort av dig och göra flera stycken.
Här blir det ett i veckan.
Kram!

Katarina sa...

Jätteduktigt av dig att göra ytterligare 2 julkort. superfina är de. Min jultillverkning har inte kommit i gång o jag vet inte om den gör det alls innan sommaren. Ha en skön söndag och kommande vecka. Kramar Katarina

Susanne sa...

Jättefina kort båda två....
Kramizar Susanne

Heidi sa...

Nydelige julekort!
Lekkert pyntet begge to:)
Klem, Heidi:)

Outi sa...

Jättefina julkort! Så elegant du har tolkat skissen!!! Och grattis till 2:a platsen:)

Ha det bäst!
Outi

PS. Ska du vara med på Scrapbutikens scrappträff i Folkungaskolan den 28:e? Jag har anmält mig och det blir första gången jag åker på en scrappträff!!! Det känns riktigt spännande.

Majsan sa...

ÅÅH JISSES vilka vackra julkort, underbara motiv och så fint du har dekorerat :)

KRAM MAJSAN

Päivi sa...

Vilka otroligt vackra julkort du skapat!!!

Ha det bäst!

Tina Andersson sa...

Vilka vackra julkort du gjort..Kramiz Tina

Marita Johansson sa...

Väääldigt fina julkorkort
Kramis

Carina sa...

två jättefina julkort. Jag fick aldrig tid till ett denna veckan:) kram

Lisa-olsi sa...

Två fina kort,
bilderna är jättesöta.
Ha det gott!
Kram Lisa

Outi sa...

Hej igen, jag skriver här för att jag har slarvat bort din e-postadress...

Ifall du vill/kan/orkar vara med på scrapträffen, så kan vi dela på mina grejor så behöver du inte ta med dig så mycket. Jag tänkte ta med mig min Big Shot och embossingfön, alla mina dies (har inte så många) och vad mer jag kan komma på. Sen kommer ju Scrapbutiken att ha försäljning, så skulle man verkligen sakna något, kanske man kan köpa på plats. (Jag kan ta med mig pengar också ;-))

Hoppas du kryar på dig snabbt!
Kram Outi

PS. Mer info här: http://scrapbutikens-blogg.blogspot.se/p/scraptraff-den-28e-april.html

Anna sa...

Vilka fina kort du har gjort. Kul att du har kommit i gång igen.
Kram

Louise sa...

Vacker tolkning av skissen.
Kul att se några julkort.
Kram Louise

Fia sa...

Wow, ett fantastiskt snyggt kort! Så fina och underbara detaljer!