Bakgrund

lördag 17 september 2011

Liftar mig själv...

Denna veckan är temat "Valfritt" i Julkortsutmaningen hos AltheasMix - tyvärr, höll jag på att säga för jag hade behövt nåt som triggade igång mig... Kom dock på att jag hade sett att man skulle göra ett "julkort i blått" hos "Ett julkort i veckan" och det är ju alltid snyggt så det tänkte jag, att det skulle jag göra.
Men...jag kom ju inte mycket längre för det...förrän "Växelhäxan från norrland" påminde mig om ett kort som jag gjorde förra året, det hittar du HÄR.
Gillade det jag också så jag tar helt enkelt & kör en liten lift av mig själv :)


Ska komplettera med lite glitterlim även runt de små knappstjärnorna, det ser jag nu att jag glömde...

Stjärnan är väldigt enkel att göra: Markera mitten på ett dubbelsidigt papper, rita därefter en cirkel i passande storlek till det motiv du vill använda och skär "tårtbitar" från mittenmarkeringen & ut till kanten av cirkeln.
Vik upp flikarna & fäst med brads.

Ha en fortsatt trevlig helg!

31 kommentarer:

Lena sa...

Jättefint julkort Annelie. Väldigt snygg vikning det där. Får jag nog testa på en gång. Ha en fortsatt trevlig helg. Kram Lena

Nina sa...

Ett jätte fint julkort och en fin vikning det skall jag pröva. kram Nina

onkis sa...

Va snyggt det va med den härliga stjärnvikningen.
och snögubben är för söt.
Kram!

Mikaela sa...

va läcker vikning!!

Marita Johansson sa...

Wow så snyggt.
Liftvarning på vikningen

Heidi sa...

Nydelig kort!
Lekre farger og herlig snømann:)
Så stilig med den stjernen.
Ha en fin kveld, klem:)

iaz sa...

Kanonfint kort! Vem som helst hade blivit glad av att få det julkortet i sin brevlåda!

Kram, Ia

Kika gärna in hos mig om du har lust =)

www.iazscraproom.blogspot.com

Outi sa...

Vilket härligt julkort! Precis den inspiration jag behövde. Har haft idétorka i två veckor nu. Börjar kännas jobbigt... Ska lifta ditt kort så fort jag hinner!

Kramar Outi

frubards pysselkök sa...

Super fint!!! Här är det lift varning kan jag lova!!!
Ser att många fler än jag kommer att göra det...

Kram // Kikki

Mita sa...

SUPERSNYGGT! Gulledej! Stor kram Mita

Sandra sa...

Jättehärligt julkort!
Ha det gott!

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig kära Annelie vännen:)

VILKET UNDERBART Julkort du är jo en riktig fena på att inspirera och få det till vännen:) SUPER SNYGGT jag bara älskar ditt Julkort:)

Å du vilka andra fantastiska saker du har gjort under tiden som jag har varit borta säger bara WOW WOW WOW du är jo bara helt makalös vännen:)

STORT TACK för din goda kram och dina ord hos mig:) Din omtanke värmer mycket ska du veta:)

Jag fick en rejäl förkylning med mycket värk i hela kroppen och feber som inte riktigt ville släppa tagit! När jag var okej till att påbörja mina behandlingar på Smärtis så blev jag helt ihjäl. Kan inte komma i håg när jag har varit så himla trött, slut och ork lös. Här även känt mig deppig och ledsen. Tyvärr så går livet upp och ned i bland och det är bara att ta det som det kommer och ta en dag i tagit sen så brukar det reda ut sig till slut !

Önskar dig en underbar söndag och var rädd om dig!

Massa med STORA och värma kramar från din lilla vän Inger ♥:)

Lene sa...

Åh så häftigt kort, så kul det ser ut att göra!
Kanonsnyggt!!!!
Ha en bra dag!
Kram Lene

Fia sa...

Fantastiskt vackert! Ja, jag gillar blå julkort och snögubben är perfekt till!

Unknown sa...

WOW vilket kort,
så snyggt.
Kram Elin

Päivi sa...

Underbart kort! Gillar just när motiven "kikar ut" underifrån :o) Det roliga är att jag precis i dagarna gjort en layout som absolut inte är en stjärna men lite i samma stuk som ditt kort :o)

Trevlig söndag! Ha det bäst!

Susanne sa...

Vilken skojig vikning.... kanske liftar den jag med :)
Ha en fortsatt trevlig söndag!!
Kramizar Susanne

Outi sa...

Tack för din kommentar hos mig! Alltid lika trevligt!!! Jag har mailat ett svar till dig via Facebook.

Ha det så jättebra!
Kramar Outi

Lena B E sa...

Men ett sånt fantastiskt fint kort du gjort!! :)
Snögubben är jättesöt och det blev superfint med glittret på stjärnan. :)
Kortet är jättesnyggt, tack för beskrivningen detta kanske jag testar till jul.
Ha det bäst.
Kramar från Lena

pernilla 40 sa...

härligt julkort,häftig vikning

Anneli Mellstrand sa...

Häftigt med vikningen , liftvarning ...........

krammmmm
//anneli

Carina sa...

Så läckert, säger som Anneli, LIFTVARNING!!!
Kramis

Annika sa...

Perfekt julkort! :D

Det är så fint med blått och kortet blir att se "kallt" ut med snögubben också. :)))

Kram Annika

Lisa-olsi sa...

Snyggt, läckert och gulligt,
allt på samma gång :)
Ha en trevlig kväll!

Anne sa...

Kjempeflott kort dette. :)
Alltid gøy med hullkort, og stjerneformen ble jo veldig dekorativt. Herlig motiv også. ;)

Rosemarie sa...

Underbart julkort! Jag måste också prova att göra något med sådanna uppvikta flikar för det blir så läckert.
Kram
Rosemarie

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig vännen:)

Vad trevligt att du tyckte om det jag hade gjort med mina tomma tejp rullar och ramarna som jag hade alstrat.

Tycker det är så kul att man även kan använda sina tomma tejp rullar på ett roligt och trevligt sätt:) Man får också lite mera för sina pengar då eller hur:)

Oj då ligger dina tejp rullar och blänger på dig dom vill väll att du ska börja piffa till dom nu ha ha ha:)

Å så gulligt och snällt av dig att säga att det är "skönt" att ha mig tillbaka blir JÄTTEGLAD och det uppskattas MYCKET ska du veta:)
Å du jag har "saknat" dig också MASSOR:)

Önskar dig en underbar dag, ha det bäst och var rädd om dig:)

Massor med kramar från din lilla vän Inger:)

Växelhäxan från norrland sa...

ja det va ju så himla tjusigt det där kortet. Tack för hänvisningen förresten.
MVh

Margareta sa...

Urläckert julkort och en så fin vikning - den måste jag prova på!!
Ha det gott! Kram!

Maria Marrakchi sa...

Vilket vackert julkort du gjort!!
Tackar &bockarför kommentaren på min sida!
Ha de gott!
Kram Maria

Maria Marrakchi sa...

Vilket vackert julkort du gjort!!
Tackar &bockarför kommentaren på min sida!
Ha de gott!
Kram Maria