Bakgrund

måndag 2 maj 2011

Ett trasmattekort...

När jag sent i lördags kväll fick se tävlingen som Lene har just nu tillsammans med Altheasmix så fick jag en idé som jag var tvungen att testa med en gång :)
Tävlingen går ut på att man ska skapa ett valfritt alster - kort, alter eller LO - man måste dock ha med en spets & så minst ett band på ett annorlunda sätt.

Jag valde att göra ett, ja vad ska vi kalla det?
Kanske ett "trasmattekort", det passar väl bra? :D
Har enbart använt mig av olika band istället för mönsterpapper...

Den fina virkade blomman är det Lisa-olsis mamma som har gjort :)

Det jag inte visste, då när jag gjorde kortet - men nu väldigt stolt kan meddela,
är att jag har fått den stora äran att inspirera för just Altheasmix under maj månad, och kan alltså inte vara med i tävlingen!
Gråter ju inte direkt för det kan jag ju säga ;) utan är förstås jätteglad ändå!!!
Detta är mitt första inspirationsuppdrag och det ska bli jättekul, tack för att jag fick chansen Mita!

Men häng på i tävlingen du istället vetja!
HÄR, inne hos Lene, hittar du all info du behöver.
Ska bli spännande att se en massa olika, annorlunda sätt att använda band på :)

20 kommentarer:

Cards By MI sa...

Va kul för dig! Välförtjänt! Och kortet är urläckert!
Kramar
Marie

Lene sa...

hej Vännen!
Det är ursnyggt och ett härligt första inspirations bidrag!
Kramizar lene

Katarina sa...

Jag har tittar runt och hittat massor av underbara kort, det ena finare än det andra. Osäker på om jag varit inne förut men det är absolut inte sista gången jag tittar in. Många kramar Katarina

Marita Johansson sa...

Vad kul GRATTIS.
Kortet var väldigt fint

Outi sa...

Grattis! Så roligt att du ska inspirera hos Altheas Mix!!! Jag kommer att hålla koll :)

Kul idé med trasmattekortet. Har aldrig sett något liknande.

Kramar, Outi
http://pappersgalen.blogspot.com/

Heidi sa...

Så moro! Gratulerer så mye:)
Og kortet er lekkert! Flotte detaljer.
Ha en flott dag, klem:)

Lena B E sa...

Så läckert, vilket jättehäftigt kort med en massa snygga band och den jättefina blomman!! :)
Stort GRATTIS igen till DT uppdraget min vän! :)
Ja det ska verkligen bli jätteroligt och såå spännande att vara DT i en månad. Kul att vi fått chansen både du och jag. :D
Ha det så jättebra.
Kramar från Lena

Lena sa...

Grattis Annelie till ditt DT uppdrag. Jätteroligt och inte ett dugg förvånande. Så duktig som du är! Ditt trasmattekort är riktigt tufft. Ha det så gott. Kram Lena

Annelie sa...

Såå häftigt!!!

Anonym sa...

Jättefint! Häftigt med banden också :)

/Lisa

Eva sa...

Tack för tipset, måste testa en trasmatta. Dina påskägg är ljuvliga, allra mest gillade jag det med gamla bokpapper, urläckert.
mvh Eva
(som nu följer din blogg)

Katja/MezzaNotte sa...

Kul att du fått ett dt uppdrag. Grattis!!

Har oxå fått;)

We are lucky girls!!

Kika gärna in till mig när du har lite tid ;)

kram kram

onkis sa...

Stort GRATTIS igen till DT uppdraget.
Och ditt trasmattekort är jättefint!!

Marita Johansson sa...

Hej igen
Jag provade först att göra en bokbox där man skulle biga varje centimeter men jag fick aldrig det att bli bra.
Hittade denna beskrivningen och det var ju betydligt lättare. Prova får du se.
Bokboxen är hur lätt som helst att göra.
Här hittde jag beskrivningen.
http://dalascrap.blogspot.com/2011/04/bokkortask.html

Tycker att din bokbox är superfin

Lisa-olsi sa...

Trasmattekort var ett bra namn :)
Jättefint kort, kul att blomman kom till användning.
Grattis till "uppdraget", kul.
Kram Lisa

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig vännen:)

STORT STORT GRATTIS TILL DT UPPDRAGET OCH VÄLKOMMEN I GÄNGET:)Du är så himla duktig och kreativ så du är väl värd detta uppdraget:) Jag vet att du kommer att fixa det galant men önskar dig självklart lycka till:)Så himla kul vi är DT kollegor nu ha ha ha:)

Ditt Trasmatta kort är jo helt suveränt och vilken underbar idé att använda band och spets på detta gjorde du kanon bra:)
Lycka till med utmaningen för mig ät det en klar vinnare:)

Tack snälla för besöket och dina ord hos mig det gör mig jätteglad och betyder jättemycket:)

Å det är kul att utmana sig själv och testa på nya saker i bland:)
Man lär sig mycket av det och du har helt rätt man utvecklas mycket av det också:)

Tänka sig det snöade i går och det har även gjort det i dag också inte klokt!!! Å det är jätte kallt jag ville jo ha vår och sommar med sol och värme nu!!! Ser ut som om man får vänta ett tag till på det tyvärr!!!!

Ha en toppen dag och ta hand om dig du med:)
Massor med kramar från din lilla DT kollega Inger:)

Lilla Pyssel Inger sa...

Jag förstår mycket väl varför Mita har valt dig:) Du är mycket duktig och kreativ och inspirerar mycket:) Så detta uppdragit är perfekt för dig det är jag säker på:)
Lycka till med allt och det ska bli så himla roligt att se vad du hittar på:)
Ha det bäst kära DT kollega från din lilla vän och kollega Inger blink blink:)

Margareta sa...

Grattis till DT-uppdraget! Då får fler se och inspireras av dina fina alster.
"Trasmattekortet" är jättefint och påminner mig om en kudde jag sydde en gång av band och spetsar - tyvärr utsliten nu!
Håll ut - värmen är på väg!

Anne sa...

For et flott kort, så nydelig hekleblomster og herlige farger. :)

Klem, Anne.

Anna-Karin sa...

Vilket kul kort. Gillar verkligen färgerna!

Kram Anna-Karin