Bakgrund

onsdag 1 december 2010

Pepparkaksburk...

Pysseltagen har just nu en utmaning där det gäller att ha med minst 8 st punchade/stansade dekorationer på sitt alster.
Med sitt alster deltar man i en tävling som pågår fram till julafton.
De publicerar ett inskickat alster varje dag fram tills dess.
På julafton kommer de sen att kora en vinnare bland de publicerade bidragen.
HÄR kan du läsa mer.

Jag dekorerade en pepparkaksburk:


Jag har använt mig av:
En rundstans
Spellbinders Classic Scalloped Circles
Alfabet Olivia
Retroblomma
Swirls
Stor & liten snöstjärna
Grankvist-punch
2 olika bladpunchar
QuicKutz Hjärttag

Fick mycket lägligt min fina vinst från Onkis igår, tack än en gång!
- de söta pepparkaksgubbarna passade ju perfekt här :-)
De lika fina små pepparkaksformarna hade jag sen tidigare.
Några närbilder...


Mycket Glossy - & Crackle accents blev det...och Stickles - Frosted Lace...


Mönsterpapprena kommer från Pysselgumman, även bokstäverna & ett par blommor är utstansade från samma bruna papper.



Burken har redan hamnat hos min syster som en "istället för en (flytt)blomma".
Hoppas den ska smaka :-)

14 kommentarer:

Cards By MI sa...

Kanonläcker Annelie! Sådant har jag inte tålamod till. Snyggt!
Lycka till!
XMarie

onkis sa...

Wow!
Det måste va årets snyggaste pepparkaksburk..

Lene sa...

ÅH hjälp så snygg, kan tänka mig att din syster blev kanonglad!
Kram lene

Lena sa...

Supersnygg Annelie. Vad fint du har dekorerat burken. pepparkakorna måste vara dubbelt så goda i denna lyxförpackning. Lycka Till. ( tror du vinner pris jag) Kram Lena

Alva sa...

Hej! Fin burk =) Din syster blev säkert jätteglad för den pepparkaksburken ar jättesnygg!!
/Alva

TheréseC sa...

Vilken läcker burk!! =)
Skrämmande att höra om ljusen... Det är ju det där jag varit lite orolig för ska hända. Vill ju inte riskera att ge bort ett ljus till någon som sedan går ifrån det en liten stund, och pappret tar eld och bränner ner hela huset! Man får väl informera noga när man ger bort ljuset att det är papper på det.

pojjo sa...

WOW så snyggt och vilka underbara detaljer.. vem skulle inte bli glad över den burken :D

Helena sa...

Vilken helt underbar burk du har gjort.=)
Jag har varit dålig på att kolla runt på bloggar ett tag nu så jag har missat en massa fint du har gjort.
Ja man får lida för allt man gör men i mitt fall så kommer inflammationerna även om jag så inte gör ett dugg så man får passa på de dagar man kan göra nått.
Stor kram!

Lisa-olsi sa...

En jättesnygg burk,
ett fint jobb du gjort.
Roligare än en flyttblomma :)
Kram Lisa

Outi sa...

Har aldrig sett något så fint! Din syster måtte vara en lycklig pepparkaksburksägare :)

Kram, Outi

snojbi sa...

Snyggaste pepparkaksburk jag någonsin sett
Kram

Maria sa...

Det var den snyggaste pepparkaksburk jag någonsin sett.
/Maria

Millan sa...

Supersnygg burk! Den skulle man inte ha något emot att servera pepparkakor i!

Lena B E sa...

Oj oj oj, vilken jättefin pepparkaksburk! Jag ska kika in hos ica nu på en gång. ;)
Lycka till!
Kramar från Lena